Usługa wykonywania Audytów Technicznych, w dużej mierze dotyczy zamiaru zakupu przez Inwestora istniejącego budynku lub terenu pod inwestycję. Zakres Audytu Technicznego zależy od zakresu zlecenia i specyfiki planowanej transakcji.
W większości wykonywane raporty przeważnie dotyczą:
- Oceny i kompletności wydanych decyzji administracyjnych
- Ocena zgodności budynku z wydanymi zezwoleniami i pozwoleniami
- Ocena zawartych umów z wykonawcami oraz wywiązanie się stron z umów
- Ocena gwarancji, rękojmi, ubezpieczeń itd.
- Ocena stanu technicznego budynku
- Wady, usterki wynikające z użytkowania
- Wycena wartości kosztowej wad i usterek
- Sprawdzenie stosownych certyfikatów i dopuszczeń
- Wykonanie ekspertyz technicznych oraz przedstawienie wniosków
- Sprawdzanie planów zagospodarowania, warunków zabudowy oraz ich ocena w świetle planowanej inwestycji